20 Ocak 2021 Çarşamba

Edep ve Haya Değeri

 

Gezdim Halep ile Şam´ı
Eyledim ilmi talep;
Meğer ilim bir hiç imiş,
İlla edep illa edep...

                      Yunus Emre

 Edep ve Haya Posteri Afişi

http://
 
Orijinal boyut için:
 

 


Bütün cihanı aradım taradım, iyi huydan daha güzel bir şey bulamadım.

Adem oğlunun edepten nasibi yoksa adem değildir.

Çünkü insan ile hayvan arasında fark edeptir.

Gözünü aç bak cümle kelamullaha,

Ayet ayet bütün manay-ı Kur’an edebtir.  

Efendi, bilmiş ol ki edep, insanın ruhudur. 

Eğer şeytanın başını ezmek istersen,özünü aç ve gör ki şeytanı öldüren, edeptir.Kalbim, ‘İman nedir?’ diye aklıma sordu. Aklım da, kalbimin kulağına: ‘İman, edepten ibarettir.’ diye fısıldadı.

Haya

Sözlükte, “utanma, çekinme, âr, namus, Allah korkusuyla günahtan kaçınma gibi anlamlara gelen haya kelimesi, bir ahlak terimi olarak, nefsin çirkin davranışlardan rahatsız olup onları terk etmesi, kötü bir işin yapılmasından veya iyi bir işin terk edilmesinden dolayı kişinin yüzünü kızartan sıkıntı hali gibi farklı şekillerde tanımlanmaktadır.

 

Edep Değeri Video


 

 

DAHA FAZLA İÇERİK

1) Cömertlik Değeri

2) Tutumluluk Değeri

3)  Adalet Değeri

4) Doğruluk Değeri

5) Vatanseverlik Değeri

6) Sabır ve Hoşgörü Değeri

7) Edep ve Haya Değeri

8) Empati Değeri

9) İyilik ve Yardımseverlik Değeri

10) Sevgi ve Saygı Değeri

11) Komşuluk ve Selamlaşma Değeri

12) Temizlik Değeri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder